وزیر آموزش و پرورش: کانون‌های ارزیابی معلمان در کشور راه‌اندازی شد-راهبرد معاصر
کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول دستگیری اراذل و اوباش مسلح شرق تهران اساسنامه نهضت سوادآموزی تغییر کرد؟ پرداخت بیش از ۲۹۵ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان کشوری اولین تصاویر از تیراندازی به یک اتوبوس مسافربری زاهدان + واکنش فوری یک مقام ارشد پلیس

وزیر آموزش و پرورش: کانون‌های ارزیابی معلمان در کشور راه‌اندازی شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: به منظور پایش فعالیت‌های معلمان کانون ارزیابی در سطح کشور راه‌اندازی شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 November 18
کد خبر: ۲۱۴۱۲۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، روز شنبه در همایش نومعلمان استان البرز که در محل سالن همایش موسسه اصلاح و بذر برگزار شد، در خصوص سند تحول بنیادین، گفت: تربیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی که در سند تحول بنیادین بر آن‌ها تاکید شده بی شک تاثیر بسزایی بر جامعه معلمان و دانش آموزان دارد.

وی با بیان اینکه اگر بر شش ساحت اصلی سند تحول بنیادین متمرکز شویم بدون شک جامعه‌ای متمدن، آینده‌ای روشن و پویا خواهیم داشت، افزود: معلم در تعبیر حکیم انقلاب الماس عشق و چراغ دل یک ملت است. ما امروز کانون‌های ارزیابی را در سراسر کشور بر پا کرده و حدود ۷۰۰ کانون در جامعه امروز به بررسی و ارزیابی موقعیت معلمان می‌پردازد.

وزیر آموزش و پرورش اشاره‌ای به مقام والای معلمان کرد و گفت: معلمی تنها یک شغل نیست، معلمی کاری است که انبیا می‌کردند و معلمان سر سلسله پیامبران هستند.

وی ادامه داد: علاقمند هستیم که بهترین‌های کشور در تمام رشته‌ها به جامعه تعلیم و تربیت بپیوندند و برترین فارغ التحصیلان را در تمامی حیطه‌ها داشته باشیم.

صحرایی با بیان اینکه در انتخاب معلم باید بیش از این‌ها دقت داشته باشیم، تصریح کرد: چرا که معلمان کسانی هستند که زیر دست آن‌ها کودکان آینده ساز تربیت می‌شوند، چه بسا این کودکان روزی به وزرا، صنعتگران، وکلا و شاغلان برجسته آینده تبدیل خواهند شد.

وی در خصوص سه ویژگی معلمان برتر، افزود: یک معلم خوب باید روانشناس خوبی هم باشد و از روانشناسی کودکان و نوجوانان آگاه باشد، کتاب اسبابش باشد، نه اربابش، امروز بسیاری از مشکلات ما از همین موضوع تکرار مطالب نشأت می‌گیرند، کتابی که توسط انسان نوشته شده باشد برای همه زمان‌ها و مکان‌ها کافی نیست.

این مقام مسوُول با اشاره به اینکه فرسودگی شغلی در معلمان فقط یک دلیل اصلی دارد و آن هم تکرار است، تصریح کرد: بنابراین معلم خوب دائما بر کتاب خود می‌فزاید. معلمی که جایگزین ناپذیر است آموزگاری نمی‌کند بلکه پروردگاری می‌کند، تخصص سوم آزمون سازی است و آزمون‌ها برای یادگیری طراحی و ساخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه آزمون‌ها باید بهترین فرصت برای یادگیری باشند، گفت: معلمی که آزمون ساز نباشد شخصی است که بذر آموزش کاشته، اما آن را برداشت نکرده است.

صحرایی با اشاره به اینکه مسیر رشد معلمی در سه ساحت حرفه‌ای، عمومی و تخصصی تا کنون تأیید شده و در مسیر رشد و بالندگی بیشتر معلمان اجرا خواهد شد، بیان کرد: در سند تحول بنیادین به صراحت آمده است که باید به معلمان ابتدایی اهمیت و بهای فراوان داده شود، عمیقا بر این باورم که هیچ کس در کشور در حیطه نظام تعلیم و تربیت نقشی به اندازه‌ی معلمان ابتدایی ایفا نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش اشاره‌ای به واگذاری اردوگاه اقامتی دانش آموزان استان تهران به البرز کرد و گفت: ما مسؤولان باید به این معلمان بیش از این بها دهیم. اگر روزی برسد که دانشگاه فرهنگیان ظرفیت نداشته باشد و فقط یک انتخاب داشته باشد بدون شک معلمان ابتدایی را استخدام خواهم کرد، چرا که معلمان ابتدایی پایه‌های تعلیم و تربیت کشور را بنا می‌کنند.

وی افزود: دولت از امروز و به ویژه آموزگاران ابتدایی را در رتبه بندی بالاتر و با شاخص‌های ارزشی بیشتری قرار خواهد داد.

صحرایی ادامه داد: دولت رتبه بندی را با ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همه معلمان اجرا کرد. /فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار